Оқу әдістемелік жұмыстар
Кафедрадағы әдістемелік жұмыс кафедраға бекітілген пәндерді оқытуды жетілдіруге, оқу үрдісін оңтайландыру мен қарқындатуға, оның әдістемелік қамтамасыз етілуін жақсартуға, профессорлық-оқытушылық құрамның педагогикалық біліктілігін арттыруға бағытталған.
Кафедраның әдістемелік жұмысының мазмұны жұмыс жоспарымен анықталады. Инновациялық технологиялар элементтерін (СОӨЖ, кейс-технологиялар, оқытудың жобалық әдісі, қашықтықтан оқыту нысандары) пайдаланып, оқу сабақтарын классикалық, дәстүрлі түрде (аудиториялық сабақтар – дәрістер, практикалық, зертханалық сабақтар), сондай-ақ оқытудың техникалық құралдарын, сабақ өткізуге арналған арнайы аспаптарды қолдана отырып өткізіледі. Көрнекі үлестірме кеңінен қолданылады.
Оқу-әдістемелік және ғылыми-әдістемелік жұмысты ұйымдастыру және жетілдіру бойынша озық тәжірибені жинақтау және тарату мақсатында семинарлар өткізу.
ПОҚ практикалық көмек көрсету және оқу-тәрбие үрдісін жетілдіруге бағытталған әдістемелік жұмыстың түрлі формаларын енгізу мәселелерін қарастыру.
Кафедраны әдістемелік қамтамасыз ету мәселелеріне қатысты нормативтік құқықтық құжаттардың жобаларын жетілдіру бойынша ұсыныстарды талқылау және енгізу.
Білім алушының зертханалық жұмыстар кезінде оларды өткізудің әзірленген әдістемелерімен практикалық дағдыларды меңгеруіне көп көңіл бөлінеді.
Кафедрада білім алушылардың өзіндік жұмысын ұйымдастырудың басқарылатын жүйесі қолданылады. Оқытушы мен білім алушының бірлескен жұмысының тиімділігі тек оқытушының педагогикалық шеберлігіне ғана емес, сонымен қатар білім алушының сабаққа дайындық деңгейіне де байланысты.
Өз бетінше жұмыс істеу үшін барлық білім алушылар бағдарламаның барлық бөлімдері бойынша теориялық ұсыныстардан, зертханалық жұмыстарды жүргізу әдістемелерінен, білімді өзін-өзі бақылауға арналған тест тапсырмаларының жиынтығынан және шешім эталондары бар есептеу міндеттерінен тұратын әдістемелік құралдармен қамтамасыз етілген. Білімді өзін-өзі бақылау үшін пәннің барлық тақырыптары бойынша тесттердің компьютерлік нұсқасы жасалып, қолданылады.
"Химия" кафедрасы бойынша ОӘӘ басылымының тақырыптық жоспарын орындау жоспарға сәйкес жүргізіледі.
2021-2022 оқу жылына 15 оқу құралы жоспарланған:
- Биохимия бойынша зертханалық практикум (Козыкеева Р.А.);
- Органикалық химия ағылшын тілінде (Баймаханова Г.М.);
- Жалпы химия бойынша зертханалық практикум (Керімбаева К.З.);
- Органикалық химия, зертханалық жұмысқа арналған оқу құралы (Шаграева Б.Б.);
- Аналитикалық химия. Көлемді талдау (Мадибекова Г.М);
- Физколлоидты химия (Кыбраева Н.С.);
- "Химиялық процесс заңдылықтары" пәні бойынша зертханалық құрал (Кенжеев Б.Ж.);
- Бағалау критерийлерінің технологиясы (Дуйсембиев М.Ж.);
- - Аналитикалық химия (Шыназбекова Ш.С.);
- Органикалық химия бойынша есептер мен жаттығулар (Битемирова А.Е.);
- Органикалық қосылыстар номенклатурасы (Шертаева Н.Т.);
- - "High molecular compounds" laboratory classic үшін Methodical manuals (Битұрсын С.С.);
- Физикалық және коллоидтық химия (Баймуратова Ж.А., Серикбаева А.М.);
- Химиялық технология пәнінен зертханалық жұмыстар (Есеналиев Е.Т.);
- Күрделілігі жоғары химия бойынша есептерді шешу (Шаймерденова М.А.).
Кафедрадағы жаңа технологиялар
Білім беру жүйесін жаңғырту жағдайында жаңа мәселелер мен міндеттер пайда болады, оларды шешу үшін оқытушылар жұмыс істеуі керек. Білім алушыларды оңтайлы оқыту мәселесін қалай шешуге болады?
Қазіргі уақытта ақпараттық технологиялар білім беруде көбірек орын алады. Дербес компьютерлердің, смартфондардың, планшеттердің болуы қашықтықтан, бірақ соған қарамастан белсенді оқыту үшін жаңа мүмкіндіктер беретін ойлауды дамытуда жаңа жолдар ашуға мүмкіндік беретін электрондық оқу-әдістемелік кешендерді әзірлеуді ынталандырады.
Заманауи педагогикалық технологиялар мен оқытудың жаңа әдістерін, мамандықтың оқу жоспарында көзделген пәндер бойынша білім алушылардың танымдық қызметін жандандыру құралдарын енгізу мамандарды сапалы даярлауды қамтамасыз етеді.
Білім алушылардың танымдық қызметін жандандыру, оқыту сапасын арттыру, оқу үрдісін оңтайландыру және қарқындату мақсатында оқытушылар оқытудың инновациялық технологиялары мен белсенді әдістерін шығармашылықпен енгізеді.
Профессор-оқытушылар құрамы әр түрлі сабақ түрлерін өткізуде оқытудың интерактивті әдістерін қолданады. Бакалавриат және магистратура пәндерінің ерекшелігін ескере отырып, оқу процесінде жобалық оқыту әдісі кеңінен қолданылады.
Дәрістер демонстрациялық материалдарды және оқытудың заманауи техникалық құралдарын (мультипроектор, графопроектор, интерактивті тақта) пайдалана отырып өткізіледі. Дәріс материалының мазмұнына байланысты ауызша әдістерді қолдануға болады: дәрістер, әңгімелер, әңгімелесу және т.б.
Практикалық және семинарлық сабақтар интерактивті әдістерді қолдана отырып өткізіледі: ми шабуылы, пікірталастар, әңгімелер, брейн-ринг, "Шешімдер ағашы", "Аквариум", "Мәселені беру", "Алты қалпақ" және т.б. Мамандықтың базалық және бейіндік пәндерін оқытуда түсіндірме-иллюстрациялық, репродуктивті, проблемалық, ішінара іздеу (немесе эвристикалық), зерттеу әдістері қолданылады.
Түсіндірме-иллюстрациялық, репродуктивті әдістер оқытушымен хабарланатын, содан кейін білім алушылар шығаратын дайын білімді игерумен байланысты.
Проблемалық әдіс білім алушылардың танымдық тапсырма түрінде оқытушы тұжырымдаған мәселені шешуге белсенді қатысуын қамтиды. Әдіс оқытушының материалды дәлелдеуде, оқулықта, кітапта, демонстрацияларда, экскурсияларда және т. б. көрініс табады.
Жартылай іздеу әдісін қолданған кезде білім алушылар гипотеза жасауға, бақылау, эксперимент, жоспар құру немесе тапсырманы орындау алгоритмі, дизайн және т. б. арқылы есептерді шешуге қатысады.
Зерттеу әдісі бақылауды, экспериментті, компьютермен, плакаттармен және т.б. жұмысты қамтиды.
Бағдарламаланған әдіс білім алушылардың танымдық белсенділігін едәуір арттыруға мүмкіндік береді. Бұл білім алушылардың арнайы таңдалған және белгілі бір тәртіппен салынған оқу материалы бойынша өзіндік жұмысының ерекше түрі. Модельдік әдісті қолданған кезде білім алушыларға өзіндік шығармашылық ізденісті ұйымдастыруға мүмкіндік беріледі. Әдістердің бұл түріне іскери ойын, рөлдік ойын, педагогикалық процестің компьютерлік моделін дамыту және т.б. Компьютер модельдік оқытуды белсендіру құралы болып табылады. Жоба әдісі – бұл оқу жобасын әзірлеуге келгенде оқуға деген белсенді көзқарастың мысалы-белгілі бір түрде ұйымдастырылған мақсатты іс-әрекет, осылайша білім алушы ақпаратты өз бетінше тауып, игеріп қана қоймай, өзі де жаңа идеялар тудырады. Жоғарыда аталған әдістер базалық және профильді цикл модульдерін зерттеуде қолданылады.
Кафедраның профессорлық-оқытушылық құрамы арнайы техникалық ақпараттық құралдар (дербес компьютер, аудио және бейнематериалдар) ретінде жаңа техникалық құралдарды белсенді қолданады. Олармен қатар оқытудың компьютерлік (жаңа ақпараттық) технологиялары және ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың (АКТ) білім беру құралдары, яғни пәндік мазмұны бар және білім алушылармен өзара іс-қимыл жасауға бағдарланған белгілі бір педагогикалық міндеттерді шешуге арналған әртүрлі бағдарламалық-техникалық құралдар пайдаланылады. Оқу үрдісін ұйымдастыруда ақпараттық-оқыту (электрондық кітапханалар, электрондық кітаптар, электрондық мерзімді басылымдар, сөздіктер, анықтамалықтар, оқытатын компьютерлік бағдарламалар, Ақпараттық жүйелер); интерактивті (электрондық пошта, электрондық телеконференциялар); іздеу (каталогтар, іздеу жүйелері арқылы іске асырылады) қолданылады.
"Аналитикалық химия" пәні бойынша ашық сабақ
2021 жылдың 12 қазанында Ғалия Мүталиқызы Мәдібекова "Аналитикалық химия" пәні бойынша "6В01507 Химия - Биология" мамандығының 2 курс білім алушыларымен ашық семинар сабағын өткізді.
Сабақ интерактивті режимде, топтық және жеке жұмыс түрлерін қолдану арқылы қызықты өтті. Сабақта оқытудың заманауи технологиялары және интерактивті тақтаны белсенді пайдаланылды, инсерт, "Постер" әдістемелері, білім алушылардың өздері сабақ өткізу деңгейін бағалау үшін бағдаршам қолданылды. Сабаққа кафедраның ПОҚ және "химия" кафедрасының меңгерушісі Б.Б. Шағраева қатысты.